معرفی بیمه نامه

این بیمه نامه خسارت های فیزیکی، غیرقابل پیش بینی وناشی ازحادثه را درحین اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی و عملیات ساختمانی انواع سازه از قبیل ساختمان های مسکونی، اداری، برج ها، کارخـانجات، سیلوها ، راه ها ، راه آهـن، فرودگاه، سدها، پروژه های آبیـاری و زهکشی، تونل ها، پل ها، لوله کشی فاضلاب، مخازن آب، موج شکن ها و مانند آن را تحت پوشش قرار می دهد.
اهداف و مزایا

از مزایای مهم بیمه های مهندسی این است که با دامنه وسیع خود که خطرات متعدد و متنوعی را زیر پوشش قرارمی دهد ، بیمه گذار را از تحصیل تعداد زیادی بیمه نامه برای پوشش خطرات گوناگون بی نیاز مینماید . بیمه های مهندسی ازجمله رشته های بیمه ای است که تضمین کننده سرمایه دربخش خصوصی و عمومی بوده و باعث رونق چرخه اقتصادی می باشد.

تعهدات و خسارات تحت پوشش

عوامل زیادی ازجمله آتش سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، طوفان، زلزله، طراحی غلط، اجرا با کیفیت نازل، فقدان مهارت، اعمال ناشی از سوء نیت یا خطای اشخاص باعث بروز خسارت در انواع سازه ها می شوند که در ضمن به هدررفتن سرمایه ، سلامت جامعه را نیز به مخاطره خواهند انداخت. علاوه بر پوشش های فوق خسارت های وارد ساختمانی ، خسارت های جانی و مالی در برابر اشخاص ثالث و برداشت ضایعات ، نیز قابل بیمه شدن می باشند و پس ازتحویل موقت دوره تضمینی یا نگهداری نیز به منظور ایفای تعهدات قراردادی تحت پوشش قرار می گیرد.